در این صفحه خواهید خواند که سئو و کاربرد آن چیست؟ و از چه اهمیتی برخوردار است؟

سئو چیست؟

سئو”seo ” یا بهینه ساری برای موتورهای جستجوی گوگل است.مجموعه ای از فعالیت هایی و عملکردهایی که در طراحی سایت و تولید،استراتژی محتوای یونیک و خاص و لینک ساری های داخلی و خارجی انجام می گیرد. که این عملکرد باعث می شود تا جایگاه بهتری در نتایج جستجو گوگل داشته باشید.

اما تعریف سئو مخفف سه کلمه  Search Engine Optimizationاست؛ که به معنی بهینه سازی است.از سویی دیگرنیاز است که اهمیت خاصی برای رضایت داشتن کاربراز نتیجه پیدا شده در گوگل قائل شویم.

المان های بسیاری بر سئو سایت و تعیین پیدا کردن آن در نتیجه جستجو تاثیر می گذارد.در کل این فاکتورها در هنگامی ارزشمند و اثر بخش خواهد بود؛ که در راستای هدف بزرگتر به نام بهبود تجربه کاربری باشند.

چرا سئو سایت برای همگان مهم است؟

در روز وشب میلیاردها جستجو در گوگل در حال انجام شدن است.اما اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست.با وارد شدن تلفن های هوشمند به بازار جستجودر اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و دسترسی پیدا کردن برای پاسخ دادن به سوالات تبدیل شده است.

نتایجی که پس از جستجو کردن کاربر به نمایش در می آید.نقش مهمی در فرایند شناخت و تصمیم گیری دارد.

با سرمایه گداری در سئو این شانس را خواهیم داشت که در لحظه ای خاص به کاربران معرفی شویم.در هنگامی که به محصول یا خدمات ارائه شده نیاز داریم، و به دنبال پاسخی مناسب برای آن می گردیم، به گوگل مراجعه می کنیم.

اعتماد کاربران همان برگ برنده است که باعث می شود شرکت گوگل به این کمپانی ها اعتماد کرده و به کسب و کارهای موفق در گوگل تبدیل شوند.

سئو چیست؟,seo چیست؟|شرکت طراحی سایت و سئو - سئو رسام|مشاوره رایگان سئو سایت

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

بسیاری از کاربران که به تازگی با مبحث سئو آشنا شده اند، در اکثر مواقع با چالش هایی روبه رو می شوند که درک اهمیت سئو با نیاز کسب و کار گوگل را دشوار می دادنند.

از جمله ی این سوالات می تواند این باشد که گوگل ازابزارهای حرفه ای برخوردار است؟ پس چرا هنوز قادر به  تشخیص دادن محتوای یونیک و کاربردی نیست؟ نیاز است که در اینجا یک پرانتز باز کنم به این دلیل که “هدف از نوشتن تشخیص دادن کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه اعتبار گرفتن  رتبه سایت برای نمایش دادن مخاطب نیز اهمیت دارد.

تجربه کاربری: کلمه کاربردی است که گوگل تاکید بسیاری بر آن دارد، و این تجربه تنها به کیفیت محتوا متنی بستگی ندارد؛المان های متعددی مثل:سرعت نمایش صفحه،خوانایی ،اعتبار سایت و سئو کار می توانند برای تجربه و رضایت کاربر تاثیر بگذارد.

سایت ها و صفحات بسیاری هستند که در سطح وب سایت وجود دارند،که محتوای مفید و کاربردی را ارائه می دهند، ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند.زیرا که به جنبه های سایر سئو بی توجه بودند.

مهمترین گام های سئو سایت چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو،از چندین آیتم تشکیل شده است که مهمترین انها برای ارتقا دادن یک سایت عبارتند از:لینک سازی داخلی،لینک سازی خارجی،سئو تکنیکال و اصولی است.البته موضوع سئو به این موارد ختم نمی شود؛استفاده کردن از ابزارهای سئو و تجربه کار داشتن با این ابزارها ی سئو سایت می تواند به ارتقا پیدا کردن آن کمک بسزایی کند.

اصول سئو تکنیکال ,اصول سئو فنی ,

به زبان ساده می توان گفت که استراتژی سئو یعنی داشتن هدف های مشخص برای تعیین مسیر بهینه برای رسیدن به نتایج یک گوگل.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یکی از بخش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است ؛ به صورتی که گوگل به راحتی بتواند در سایت خزش کنند و صفحات را ایندکس کنند. در این قسمت از وب سایت ارتباطی با محتوا ندارد بلکه به زیر ساخت سایت از نظر فنی توجه دارد.به طور مثال سرعت لود شدن صفحات سایت به سئو فنی مربوط می شود.

لینک سازی داخلی

مفهوم لینک سازی داخلی ، لینکی است که یکی از صفحات وب سایتتان را به دیگر صفحات متصل می کند در زمانی که شما دو صفحه را به یگدیگر لینک می دهید لینک سازی داخلی انجام شده است.هم کاربران و هم گوگل ازلینک ها برای پیدا کردن محتوای وب سایت شما استفاده می کنند؛ اگر لینکی در صفحه وجود نداشته باشد گوگل آن را ایندکس نمی کند.

برای اطلاع کردن برای مبحث بیشتر سئو داخلی وارد لینک شوید.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی با تعریف اکسترنال لینک گره خورده است در زمانی که سایتی به یکی از صفخات شما لینک بدهد یا شما به لینکی به سایر وب سایت ها دهید به آن لینک خارجی گفته می شود. در این عملکرد از یک کلمه کلیدی به نام انکر تکست ancher text  یا متن لینک استفاده می شود که لینک سایت خارجی بر روی آن قرار می گیرد.این کلمه معمولا کلمه کلیدی است.

آیا بازایابی محتوا در رتبه نخست گوگل تاثیر دارد؟

در پاسخ به این جواب مثبت است،بازاریابی محتوا باعث می شود که توجه گوگل بیشتر جلب شود،در این موضوع این گونه بازاریابی صرفا متنی نبوده است بلکه ویدیو،تصویر آنفوگرافی ،بنرتبلیغاتی می تواند از این روش تبعیت کند. برخی از عملکردها مانند:شناسایی کلمات کیبوردی ارزشمند،آنالیز رقبا،تعیین کردن استراتژی محتوا،برچسب گذاری و دسته بندی شاخه به شاخه موضوعی،لینک سازی داخلی و… را می توان بخشی از این بازاریابی محتوا دانست.

لینک سازی هدفمند داخلی و خارجی چگونه است؟

فعالیت های پی در پی و هدفمند در شبکه های اجتماعی ،حضور داشتن در فروم های تخصصی،دریافت کردن بک لینک از سایت های معتبر،خرید کردن رپورتاژ آگهی از رسانه های پر بازدید را می توان به اصطلاح seo off page  نامید.بخش هایی که در بیرون از سایت ما رخ می دهد و مستقیما بر جایگاه ما تاثیر می گذارد.

استراتژی سئو با ابزار سئو سایت چگونه انجام می پذیرد؟

استراتژی سئو به مجموعه کارهایی گفته می شود که در ان به تمامی بخش های سئو سایت سازماندهی هدفمند می شود که شانس رتبه گرفتن در نتایج جستجو را بالا می برد . به زبان ساده می توان گفت که استراتژی سئو یعنی داشتن هدف های مشخص برای تعیین مسیر بهینه برای رسیدن به نتایج یک گوگل.

شاخه های کلیدی ارزیابی برای هر کسب وکار اینترنتی متفاوت است.مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی افزایش فروش از معیارهای موفقیت است،اما برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماس های که در روز با تیم مشاوره گرفته می شود ؛ مهمتر است .

برای آموزش سئو نیاز است که از کجا شروع کنیم؟

داشتن مهارت سئو در این روزها بسیارازارزش بالایی برخوردار است.کسب رتبه نخست در سئو می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد زیرا که می تواند باعث دیده شدن کسب و کارها شود  و با بازدید بهترباعث فروش بیشتر برای وب سایت های فروشگاههای انلاین باشد.

سایت های بسیاری هستند که در حال اموزش دادن طراحی سایت و سئو هستند،وهر کدام از این وب سایت ها دارای نقاط قوت و ضعفی هستند؛ما در تیم کارشناسان سئو رسام همواره به فکر کاربران عزیز بوده ایم تا با دادن آموزش های سئو از مبتدی تا حرفه ای در رشد کسب کار انواع وب سایت های خود به شما عزیزان یاری رسانیم.

یکی از پلاگین های مورد استفاده درطراحی انواع سایت ها ،وردپرس است.این پلاگین رایج می تواند به کاربران یاری رساند که بتوانند سایت فروشگاهی یا تبلیغاتی خود را بنا نهند،بنابراین با آموزش دیدن سئو وردپرس در سئو رسام به بهتر دیده شدن وب سایت خود در گوگل یاری رسانید.

چگونه سئوکار شویم؟

سئو کار فردی است که مسئولیت مدیریت سئو سایت و بررسی آن را برعهده می‌گیرد و رتبه گرفتن سایت در گوگل را برنامه ریزی می‌کند. همچنین فرد سئوکار در صورت نیاز باید وضعیت سایت و آمار را بررسی کند تا علت عدم رشد و یا سقوط رتبه سایت را گزارش دهد.

برای سئوکار شدن به چه دانش و مهارتی نیاز داریم؟

همانطور که مشخص است، فرد سئوکار ضمن آشنایی با قوانین و الگوریتم‌های سئو سایت، باید توانایی بروزرسانی اطلاعات خود را داشته باشد زیرا قوانین سئو همواره درحال تغییر و آپدیت شدن هستند.

آشنایی با تولید محتوا، و همچنین قوانین سئو برای محتوای متنی که خود یک زیرشاخه از دانش سئو گوگل و سایر موتور های جستجو است نیز یکی از مواردی است که فرد سئوکار باید با آن آشنایی داشته باشد. بهترین طول برای محتوا با هر موضوع چند کلمه است، عمق کلمات کلیدی باید به چه شکل باشد و بسیاری قوانین دیگر که باید با آنها آشنا شوید.

سئو فنی و یا همان سئو تکنیکال، که به معنای آشنایی فرد با راهکار های افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کد ها، و سایر موارد است نیز یکی از دانش های اساسی سئو سایت است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x