بازاریابی محتوایی با تولید محتوا سئو شده متنی در سایت تخصصی سئو رسام

آموزش سئو محتوا :صفر تا صد به زبان ساده

تولید محتوا بدون سئو مانند این است که شما بهترین اجناس را برای کسب و کار خود تهیه کنید ولی آنها را انبار نگه می دارید  و مشتری شما هیچ وقت نبیند.

سئو کردن محتوا کار ساده است ، کافی است که در هنگام نوشتن محتوا ، تکنیک هایی ( سئو تکنیکال ) را رعایت کنید و یک محتوای سئو شده بر روی سایتتان بارگذاری کنید و مابقی را به گوگل بسپارید.

در این مقاله سعی داریم که کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا شویم و سپس به سراغ تکنیک های سئو محتوا می رویم .

بیشتر این تکنیک ها مربوط به سئو داخلی است .بنابراین تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

آموزش سئو و تولید محتوا نویسی رایگان از مبتدی تا پیشرفته

سئو محتوا چیست؟

برای این که سئو محتوا را بهتر درک کنیم ، نیاز است که آنها را تعریف کنیم:

سئو : SEO  به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است تا کاربران بتوانند به راحتی از گوگل برای حل مشکلات و چالش های خود استفاده کنند.

محتوا: هرگونه اطلاعاتی که در وب وجود دارد مانند: متن ، پادکست ، نمودار ، ویدئو و… که در سایت مصرف می شود را محتوا می نامند.

بنابراین: سئو محتوا : بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است تا کاربر بتواند از طریق گوگل به نتایج ان دسترسی پیدا کند و به رفع نیاز خود بپردازد.

محتوای سئو شده چیست؟

به طور کلی و از دیدگاه گوگل ، محتوای سئو شده ، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود و با استفاده کردن از سئو تکنیکال برای موتورهای جستجو بهینه شده تا در نتایج گوگل رتبه بگیرد.

اهیمت سئو کانتنت یا سئو محتوا در رتبه بندی

بدون محتوای سئو شده ، وب سایت شما شانسی برای رتبه بندی در گوگل ندارد؛ هفتاد درصد SEO  سایت به محتوای ارزشمند آن بستگی دارد. محتوایی که به درستی بهینه و تکنیکال نشده باشد ، توسط کاربر دیده نمی شود . بدین  ترتیب محتوای سئو شده( سئو محتوا) باعث می شود که از نظر گوگل در نتایج جستجو بالا بروید و کاربران از محتوای ارزشمند شما بهره ببرند.

چرا به سئو محتوایی نیازمندیم؟

  • بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.
  • اعتبار برند شما را افزایش می دهد.
  • فروش کسب و کارتان را رونق می دهد.
  • هزینه تبلیغات را کاهش می دهد.

آموزش سئو محتوا

سئو محتوا مهمترین بخش سئو و بهینه سازی سایت است که در حین نوشتن محتوا انجام می شود . در ادامه از تکنیک های ساده سئو محتوا بیان می کنیم که به شما کمک می کند حتی در کلماتی که پررقابت هستند ، رتبه بالایی بگیرید.

کلمات کلیدی هدفمند انتخاب کنید.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی این است که ببینیم کاربران به دنبال چه محصول و خدماتی هستند و چه کلماتی را در گوگل سرچ می کنند.

قبل از این که به نوشتن محتوا بپردازیم ، لازم است که درباره کلمات کلیدی محتوا خود تخقیق کنیم . شاید از خودتان بپرسید که چرا تحقیقات کلمات کلیدی انجام دهیم ؟

مخاطب هدف خودتان را بهتر می شناسید: تحقیق کلمات کلیدی باعث می شود متوجه شوید که کاربران شما به چه علاقه مندهایی دارند و چه مسائلی برای انها مهم است.

محتوای بهتری تولید می کنید:با تحقیق کلمات کلیدی ، دقیقا محتوایی را می نویسید که باعث می شود بازدید سایت شما افزایش پیدا کند.

رقبای خود را بهتر بشناسید: با تحقیق کلمات کلیدی متوجه می شوید که رقیب های شما از چه کلماتی استفاده می کنند.

یکی از بهترین ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی ، سایت ایرانی کیوردچی است که می توانید از آنها استفاده کنید و به کسب رتبه بهتر دست یابید.

محتوای کاربردی و ارزشمند بنویسید.

محتوای ارزشمند به محتوایی گفته می شود که به نیازهای کاربران پاسخ می دهد و اطلاعات مفید و کاربردی عرضه می دهد. این نوع محتوا باعث می شود که کاربران زمان بیشتری در سایت شما سپری کنند و حتی به دیگر صفحات نیز نگاهی بیندازند و این موضوع به طور مستقیم بر روی سئو تاثیر مثبت دارد.

محتوای کاربر پسند به محتوایی گفته می شود که به آسانی قابل فهم باشد ؛ به این منظور که از جملات ساده استفاده کنیم ، ساختار منطقی و متن جذاب داشته باشد.

 تجربه کاربری خوب یکی از عامل هایی است که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند و اگر مخاطبین از سایت راضی باشند ، احتمال این که رتبه بندی بهتری در تنایج جستجو داشته باشید ، بیشتر است.

ترکیب این دو قابلیت با هم باعث می شود که سایت شما نه تنها در رتبه بندی بهبود یابد ، بلکه بتوانید مخاطبان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید .

محتوای ارزشمند چیست؟، چگونه تولید محتوا هدفمند بنویسیم؟ | سئو رسام

کلمات کلیدی خود را به صورت متعادل به کار بگیرید؟

در محتوای متنی خود از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنید. زیرا که گوگل شما را در نتایج بالا قرار نمی دهد و در صورت سخت گیری بیشتر، شما دچار جریمه گوگل و پنالتی می شوید.

معمولا چگالی کلمات کلیدی بهتر است که بین 1 الی 2 درصد باشد . نیاز است که مطمئن شوید که کلمه کلیدیتان در متن به طور متعادل تقسیم می شوند.

از مترادف ها استفاده کنید

در هنگامی که از کلمه کلیدی در متن بسیار استفاده کنید ، ممکن است که گوگل فکر کند که محتوای شما مصنوعی و تکراری است . زمانی که از مترادف کلمه کلیدی استفاده می کنید به گوگل می فهمانید که شما درباره یک موضوع خاص ، داده های جامعی را ارائه کرده اید .

به نظر من نویسنده سئو محتوا به معنی بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و همچنین جذب کاربران است. این فرآیند کمک می‌کند تا محتوای شما در نتایج جستجو بهتر دیده شود و تعامل کاربران با آن افزایش یابد.

نتیجه گیری

سئو محتوایی یکی از ارزشمند ترین مباحث سئو است که مربوط به سئو داخلی می شود و در رتبه گیری سایت ها تاثیر بسزایی دارد البته ناگفته نماند که داشتن تجربه کاربری مناسب یکی از روش های  دیگر و مهم رتبه بندی وب سایت ها است. امیدوارم که این مقاله برایتان کاربردی باشد در صورت داشتن هرگونه سوال یا انتقاد می توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x