بسیاری از افراد تبلیغات را دوست ندارند ، یکی از معایب آن دریافت کردن تبلیغات در زمینه های متنوع است ، به همین علت استقبال افراد از تبلیغ به پایین ترین سطح ممکن رسیده است . امروزه بازاریابی دیجیتال و محتوایی که دارای اسپانسر باشد، از جایگاه بهتری برخوردار می شود. این محتوا می تواند به صورت متن ، ویدیو، تصویر باشد که مردم را به سمت خدمات یا محصولات بیشتر هدایت می کند.
فهرست این مقاله :
لغت ریپورتاژ به معنی گزارش است .اما منظور از رپرتاژ چیست ؟ در حقیقت نوعی از تبلیغ است که به صورت غیر تهاجمی انجام شده تا افراد را به سمت محصول یا خدمات بهتر هدایت می کند.تصور کنید که فردی در زمینه آمورش سئو فعالیت می کند ، و در شبکه های اجتماعی روش های متنوعی برای آموزش معرفی می کند. پس از اتمام آموزش بسیاری از دانش آموختگان به دنبال انجام دادن آن هستند ، این افراد به طور ناخودآگاه از همان ابزارهایی که در ویدئو یا متن دیده بودند استفاده می کنند. به این روش تبلیغ رپورتاژ آگهی گفته می شود .
رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت شده به محنوایی گفته می شود که شرکت های اسپانسر به ازای انتشار رپورتاژ و منتشر کردن هزینه ای پرداخت می کند
رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت شده به محنوایی گفته می شود که شرکت های اسپانسر به ازای انتشار رپورتاژ و منتشر کردن هزینه ای پرداخت می کند ، و به جای استفاده از روش های تبلیغی تهاجمی از این روش استفاده می شود.
در محتوای حمایت شده یا رپورتاژ با قرار دادن در کنار بسیاری از موارد که کاربر از دیدن آنها لذت می برد ، باعث می شود برند شما بهتر دیده شود .در اصل کار رپورتاژ آگهی ، جذب اعتماد کاربر و عامل اصلی تبدیل به مشتریان بالقوه شدن است.
در رپورتاژ نگاری پیش نیازهایی لازم است که باید قبل از شروع نوشتن به آنها توجه کنیم . این پیش نیارها از اهمیت بالایی در رپورتاژ نویسی برخوردارند . اولین و مهمترین گامی که نیاز است بر روی ان دقت کنیم سئوی داخلی و سایر موضوعاتی است که به ان می پردازیم.
سئو داخلی سایت یکی از استراتژی های مهم در هر وب سایت است بنابراین نیاز است که در گام نخست سئو داخلی را بررسی کنیم و اگر محتوای کمی در داخل سایت خود دارید و لینک سازی به درستی نشده است ، بهتر است که به تولید محتوا در بخش های بلاگ و دسته بندی ها بپردازید.
بعد از این که متوجه شدید که محتواهای سایتتان به حد نسابی رسیده است می توانید بر روی سئو خارجی خود کار کنید ،نیاز است که به سراغ مشخص کردن هدف خود از استراتژی رپورتاژ بروید که در این هدف با دو گزینه روبه رو می شویم:
اگر هدفتان از انتشار، برندینگ است ؛ در نظر داشته باشید که بخشی از متن را به توضیح در مورد برند خود اختصاص دهید . استفاده از انکر تکست می تواند کمک بسزایی در این امر داشته باشد.
از طرف دیگر ، شما برای تقویت سازی سئوی خارجی خود رپورتاژ آگهی انتشار دهید و موضوعی که اهمیت دارد ، کیفیت بالای لینک سازی و ارتباط آنها با سایت شماست .بدین ترتیب تعیین هدف بسیار حیاتی و مهم باشد.
در انتخاب کردن رسانه نیاز است که دقت بسیاری به خرج دهید و سایتی را برگزید که بیشترین متناسب بودن را با کسب و کار شما داشته باشد .تعیین رسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا که اگر بررسی های مورد نظر انجام نشود رپورتاژ آگهی نتیجه معکوس می دهد.
اعتبار سایت ، یک شاخصه معیار کلی از سایت است که نمی توان ان را اندازه گرفت . اما با تعریف کردن مفاهیم و استفاده کردن از ابزارهای مختلف ، می توان تا حدودی متوجه آن شد .میزان ورودی به سایت ،تعداد بک لینک های موجود در سایت و دامین اتوریتی می توانند اعتبار یک سایت را معین کنند.
در قدم بعدی نیاز است که محتوایی که کسب و کار رقیب منتشر کرده است را نگاهی بی اندازیم . احیانا اگربا موضوع مشابه در سایت رسانه مقاله ای انتشار یافته ، آن را مطالعه کنید تا برای رپورتاژ نگاری بتوانید از آن بهره بگیرید .
بعد از آن که پیش نیازها را آماده کردیم ،نوبت به نگارش محتوایی رپورتاژ می رسد .در این بخش شما در اصلی ترین موقعیت انتشار رپورتاژ آگهی قرار دارید .رپورتاژ اگهی مانند یک فروشنده یا بازاریاب است که می خواهد در یک فضای شلوغ کلیه توجهات را به حوزه کاری شما جلب کند . بنابراین رپورتاژ را مانند یک متن ساده نگاهی نندارید و برای نوشتن رپورتاژ نگارشی تمامی نکات را در نظر بگیرید.
برای نگارش کردن متن رپورتاژ ، لازم است که بدانید چه مواردی را رعایت کنید و چگونه به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شوید تا بازدید بیشتری را برای سایت خود داشته باشید.
قوانین رسانه در حقیقت مشخص می کند که طول محتوای متنی ، بر روی چند کلمه می توانید لینک دهید و چه تعداد عکس می توانید در رپورتاژ خود قرار دهید . در نظر گرفتن این نکات به شما کمک می کند که رپورتاژ تاثیر گذاری داشته باشید .
در این هنگام نیاز است که با کارشناس سئو سایت صحبت کنید که بخواهد هدفش را به شما بیان کند تا بتوانید با برنامه ریزی بهتری متن رپورتاژ آگهی خود را بنویسید و در نظر داشته باشید که محتوا از بیش حد تبلیغات نباشد زیرا که هدف مخاطبین هستند .
یکی از مواردی که به تاثیرگذاری بیشتررپورتاژ منتهی می شود لینک سازی است؛ اما لینک سازی که بدون استراتژی باشد ازاین عملکرد برخوردار نیست زیرا که نیاز است به انکرتکست مد نظرتان توجه کنید . لینک سازی لازم است به گونه ای باشد که کاملا طبیعی به نظر آید و بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند .
انتشار رپورتاژ آگهی می تواند بسیار مفید یا مضر باشد زیرا که می تواند ازطرفی نتایج حیرت انگیز برای شما داشته باشد و باعث افزایش ترافیک سایت شود و در صورت رعایت نکردن اصول نگارش رپورتاژ باعث افت سایت می شود. در این مقاله سعی بر این داشتیم که به طور کامل رپورتاژ آگهی را توضیح دهیم.
برای انتشاررپورتاژ اگهی نیاز است که حتما اصولی رعایت شود تا بهترین عملکرد داشته باشد . اگر دراین باره سوال داشتید می تواند از طریق واتساب با ما در ارتباط باشید .